USA: „Katolická univerzita “ spolu s násilím propagátorů potratů

Jestliže jsme ještě před necelými dvaceti lety mohli mluvit o „tiché apostazi“, jak to učinil Jan Pavel II. v postsynodální exhortaci Ecclesia in Europa, dnes ji bohužel můžeme nově definovat jako „zjevnou“ a kontinuální, jako metastázu, která již na mnoha, příliš mnoha místech nahlodává zdravý organismus a ohrožuje zdravotní stav mystického těla Kristova.


Nejnovější zprávy v tomto ohledu přicházejí ze Spojených států, konkrétně z Indiany, kde „katolická“ (pouze na papíře…) univerzita Notre Dame nedávno převzala a na svém oficiálním Twitteru propojila články svých vlastních profesorů, kteří podporují, ospravedlňují a propagují legalizaci potratů jako formu „sociální spravedlnosti“ a respektování „přirozené důstojnosti žen“ a odsuzují jejich zákaz jako formu „násilí“.

To je například případ profesorek Tamry Kayové a Susan Ostermannové, jejichž vyjádření vyšlo 4. května v časopise Salon a 6. května v Los Angeles Times, kde spolu se socioložkou Tricií Bruceovou, která působí v Centru pro studium náboženství a společnosti na téže univerzitě, uvedly, že legalizované potraty zachraňují životy žen a že jejich zrušení nesníží celkový počet provedených potratů.

Rozhodnutí Úřadu pro osvětu a komunikaci Univerzity Notre Dame zveřejnit tyto články na svém oficiálním účtu na Twitteru okamžitě odsoudila skupina Notre Dame Right to Life, která připomněla, že „potrat“ představuje „přímý a selektivní útok na důstojnost lidského života“. Univerzita Notre Dame se prezentuje jako „katolická“ instituce, která podporuje ochranu života, ale zároveň pod rouškou podpory práce profesorů šíří propotratový narativ“.

Na druhé straně se ve Spojených státech odehrává skutečná válka mezi zastánci potratu a zastánci života, mezi smrtí a životem. Na jedné straně Nejvyšší soud jasně řekl, že na potrat neexistuje ústavní právo, na druhé straně „nájemník“ Bílého domu Biden, samozvaný „katolík“, hrozí, že potrat znovu zavede federálním zákonem. Na jedné straně sám prezident označil rozsudek Nejvyššího soudu za „smutný den pro zemi“, zatímco pravověrní katoličtí biskupové jej označili za „historický den“.

Na druhou stranu se právě ve Spojených státech jasně projevila násilná tvář světa potratů, když během pouhých 46 dnů došlo k 52 útokům na pro-life centra a instituce, zejména ty, které nabízejí ženám v nouzi bezplatné těhotenské testy, ultrazvukové vyšetření, poradenství, podporu po potratu a informace o adopci. Na pořadu dne je žhářství, zápalné lahve, sprejování, rozbité sklo. FBI se nakonec po týdnech mlčení rozhodla incident vyšetřit, což potvrdila v prohlášení vydaném 17. června. Terčem útoků se staly zejména katolické kostely (například kostel pojmenovaný po Janu XXIII. ve Fort Collins a kostel pojmenovaný po Nejsvětějším Srdci Páně) a katolické organizace. Zůstává nepochopitelné, jak mohly bezpečnostní složky tak dlouho beztrestně tolerovat vandalismus a ničení majetku, aniž by úřady zasáhly.

Proč se orgány činné v trestním řízení tak zdráhají plnit své povinnosti?

Něco se pohnulo až po dopise zaslaném devíti konzervativními lídry ministerstvu spravedlnosti a až po velmi ostrém zásahu republikánského senátora Toma Cottona, člena podvýboru pro trestní spravedlnost a boj proti terorismu, který výslovně požádal rezignaci generálního prokurátora Merricka Garlanda za pasivní nečinnost, kterou ministerstvo spravedlnosti projevilo tváří v tvář činům, které rovněž přímo ohrožovaly a ohrožují národní bezpečnost. Lepší však pozdě než nikdy, už jen proto, že proklamace buřičů jsou stále odvážnější, arogantnější a násilnější. K mnoha žhářským a vandalským útokům na pro-life centra (např. Lynnwood, Madison ve Wisconsinu, Keizer v Oregonu, Denton v Texasu, Reisterstown a Frederick v Marylandu, Alexandria ve Virginii) se přihlásila propotratová skupina „Jane’s Revenge“ a ve svém prohlášení prohlásila, že „vodítko je uvolněné“, čímž slibuje nové kriminální činy.

Corrispondenza Romana