27. dubna se objevily nové internetové stránky, které spravuje jediné oddělení, pracující pod osobním Bergogliovým vedením, aby demonstroval svou skutečnou „víru“.
Je to plod nového mediálního dikasteria Vatikánu s titulem:
Dikasterium pro celostní vývoj člověka
Co se pod tím skrývá?
Toto dikasterium založil Bergoglio v létě 2016 a má adresu www.migrants-refugees.org. Symbolem je oranžová záchranná vesta, kterou během audience daroval papeži jeden jeho „pomocník“. Vesta patřila údajně jednomu „utečeneckému dítěti“, které „utonulo“. Při prvním setkání dikasteria k 1. lednu 2017 řekl dotyčný Bergogliovi: „Nezvládl jsem to, zachránit toto děvče. Zůstala jen vesta!“
Dikasterium se představuje těmito slovy:
Oddělení migrantů a uprchlíků vyzývá světovou církev, aby při všech konfliktech, přírodních katastrofách, pronásledování a extrémní nouzi holisticky pomáhala utečencům.
Všechny tyto osoby jsou jinak zahrnuty do výrazu Displaced Person; ten po skončení druhé světové války označoval všechny osoby, které se nacházely mimo svůj domov.
Nový vatikánský slovník má sloužit k tomu, aby povýšil migraci na „právo“.
Bergoglio zde usiluje o překonání státní suverenity a vytvoření nových nadnárodních států, případně až jednoho celosvětového státu.
„Univerzální církev“ a „holismus“
Jak chápat pojem „holismus“?
Tento termín se ve vatikánských dokumentech vyskytuje poprvé v roce 2003 u Papežské rady pro mezináboženský dialog a Papežské rady pro kulturu, a to ve společně zveřejněném dokumentu Ježíš Kristus – nositel vody života k tématu „New Age“. Oficiální překlad dokumentu neexistuje. V soukromém překladu stojí mezi jiným:
Jedním z hlavních témat New Age je úsilí o celistvost. Všechny formy dualismu mají být překonány. To se týká rozlišování mezi Stvořitelem a tvorem, mezi člověkem a přírodou, mezi duchem a hmotou, které jsou neprávem chápány jako formy dualismu v důsledku židovsko-křesťanských kořenů naší civilizace. Ve skutečnosti dualistické zřetele v této oblasti vycházejí spíše z gnosticismu a manicheismu. Kritizuje se také moderní věda pro její snahu po stále menších jednotkách, která jde tak daleko, že i duchovní skutečnost je vysvětlována materiálními procesy. Ve všech těchto oblastech přechází New Age na celistvost. Celistvost prostupuje celé hnutí New Age, od celostního uzdravování přes ekologické vědomí až k ideji globálního propojení (kapitola 2.2.4, Celistvost, magická cesta do neznáma).
Přídavné jméno holistický vychází z podstatného jména holismus, a ten z řeckého výrazu hólos = týkající se celku, celostní. Filozofie holismu je nauka, podle které formy bytí (fyzikální, biologické, kulturní) vykazují tendenci splynout do vyšších integrovaných jednotek. Odtud vychází základní téze holismu: „Celek je více než souhrn částí a požaduje primát celku před částmi.
Nejvýznamnějšími zástupci holismu jsou v oblasti biologie a antropologie: John Scott Haldane (The philosophical Basis of Biology, 1931) a Pierre Teilhard de Chardin (Člověk a kosmos).
Haldane vypracoval sociologický holismus, podle kterého historické a společenské fenomény nelze vyložit individuálními zvláštnostmi jednotlivých osob. Kolektiv má primát před individuem. Odtud pochází podle Haldana vznik komunismu, národního nacionalismu a jejich masový charakter.
Jeho velkým přítelem byl Aldous Huxley, který zveřejnil 1931 futuristický román „Krásný nový svět“.
V tomto „světě“ podle něho zavládne stabilita, mír a svoboda, nikoliv ovšem pro všechny, nýbrž jen pro horní vrstvu. Zbytek obyvatel bude předmětem utlačování, manipulace. Manipulace začíná nejdříve aplikací eugeniky a pokračuje pomocí indoktrinace a idolů. Do horní vrstvy bude patřit kasta Alpha plus, do dolní epsilon mínus. Vládnout bude jen horní vrstva s nastolením permanentního uspokojování konzumem, sexem a drogami, které potlačí jakékoliv kritické myšlení.
Horní vrstva bude regulovat lidstvo dolní vrstvy masovou sterilizací, eugenikou a aplikací ideologie klimatických změn.
Jeho bratr Julian Huxley byl po druhé světové válce prvním předsedou UNESCO a horlivě propagoval darwinismus a eugeniku. Darwinismus byl velkou vírou jeho rodu již od pradědečka.
Za Bergogliova papežování má církev prožít radiální změnu paradigmatu v duchu globalistické agendy. Odtud plyne jeho nezájem o oblast potratů a chybného společensko-politického vývoje, a naopak intenzivní zapojení vatikánských grémií do ideologie ekologie, přelidnění a vůbec agend OSN.
Pierre Teilhard de Chardin (viz) usiloval o spojení křesťanské nauky s kosmogenezí a evolucí. Kosmogeneze probíhá podle něho ve třech fázích: od hylosféry (oblast neživého tvorstva) přes biosféru (oblast živých bytostí) až do noosférfy (oblast ducha). Křesťanství je nositelem konvergence a dovršení kosmogenze v bodu Omega – cíli evoluce. V kristogenezi či teogenezi dojde ke zbožštění kosmu. Chardin je hlavním reprezentantem holismu.
Kongregace pro nauku víry odsoudila 1962 Chardinovo dílo pro četné dvojznačnosti, z nichž vyplývají závažné omyly ohrožující katolickou víru. Nicméně na 2VK se těšil velké a ničím nerušené pozornosti. (viz)
(Poznámka: Jakkoliv papežovy stránky vedené oddělením pro migranty a utečence se objevily na síti teprve před několika dny, v současnosti nejsou k nalezení.)
Pramen: Giuseppe Nardi, Katholisches. Kráceno.