Biden není ve společenství s katolickou vírou“

Samozvaný katolík Joe Biden, prezident Spojených států, „není ve společenství s katolickou vírou“ a „každý kněz, který nyní dává přijímání prezidentovi, se podílí na jeho pokrytectví“. Řekl to monsignor Charles Chaput, 78 let, emeritní biskup z Filadelfie, při projevu na eucharistickém sympoziu v diecézi Arlington dne 22. října.

Informovala o tom katolická tisková agentura a odkaz na prezidenta přišel, když Chaput hovořil o způsobu, jakým američtí katolíci žili svou víru v integraci do americké společnosti za posledních 200 let. V tomto „procesu“, řekl biskup, „jsme byli natráveni a vyběleni kulturou, místo abychom ji nechali kvasit úrodným způsobem s výrazným katolickým svědectvím“. Chaput pokračoval: „Bidenova apostaze v otázce potratů je jen tím nejodpornějším příkladem.“Je dobře známo, že prezident Biden je veřejným zastáncem potratů, i když to učení katolické církve jasně odsuzuje a uvádí důvody pro oddělení jeho osobního svědomí, které by bylo právě proti potratům, a jeho politického jednání. místo toho publikuje ve prospěch praktikování potratů. Toto téma oživuje americký episkopát od okamžiku zvolení druhého „katolického“ prezidenta Spojených států natolik, že byla zahájena dlouhá diskuse právě o takzvané „eucharistické koherenci“, aby všem připomnělo, že přijímání přijímání v katolické liturgii znamená veřejně se hlásit k víře a mravnímu učení církve a chtít podle toho žít. A kdo je politik a říká, že je katolík, jako Biden,

„Když svobodně přerušíte společenství s Církví Ježíše Krista a jejím učením,“ řekl arcibiskup Chaput na sympoziu v Arlingtonu, „nemůžete předstírat, že jste ve společenství, když se vám to hodí.“ Je to forma „lhaní“: „Pan Biden není ve společenství s katolickou vírou. A každý kněz, který nyní dává prezidentovi přijímání, se podílí na jeho pokrytectví“.

Otázka „eucharistické koherence“ je tématem, které se zjevně netýká pouze „zbožného“ Bidena, a to i proto, jak sám Chaput připomněl, „i mnozí, kteří pravidelně navštěvují nedělní mši, již nevěří ve skutečnou oběť nebo skutečnou přítomnost „Ježíše. Kristus v eucharistické svátosti.

„Zapomněli jsme, kdo jsme jako věřící lidé. To je příčinou i příznakem dnešního vlažného katolického ducha v kultuře našeho národa i v samotné církvi“.