Boj o tradici

Boje za tradici –  hodnocení a perspektivy

Timothy Flanders

Kristovi nepřátelé spoléhají na naši krátkou paměť. Ve věku chytrých telefonů nám technologie k radosti oligarchů a kacířů utváří myšlení. Jediný způsob, jak mohou zvítězit, je přimět nás, abychom zapomněli na velká díla našich předků a ztratili naději v Boží zaslíbení.

Pokud zapomeneme, duchovně se vyčerpáme a přestaneme bojovat.

Nepřátelé Církve svaté jsou slabí. Vědí, že pokud se pokusí bojovat spravedlivě, válku prohrají. Aby dosáhli svých cílů, musí se uchýlit ke klamu, mocenským hrám a duchovnímu zneužívání. Jejich hlavní taktikou je manipulace s našimi vzpomínkami.

To se plně projevilo v případě knihy Traditionis custodes, která se pokusila přepsat nedávné dějiny týkající se působení Benedikta XVI. na základě výroku, který sám Benedikt XVI. již dříve označil za „naprosto nepravdivý!“.

Proto si na prahu nového roku připomeňme své kořeny, abychom nezapomněli. Jak je psáno: „A tak ti, kdo přijímají semeno na skalnatých místech, jsou ti, kdo, když slyší slovo, je hned s radostí přijímají, ale nemají v sobě kořeny a jsou krátkodobí; když pak kvůli slovu přijde soužení a pronásledování, hned se dají svést“ (Mk 4,16.17).

Možná jste v tradičním hnutí noví. Možná jste právě objevili latinskou mši našich otců a přijali ji „s radostí“. Pokud v ní však nezakořeníte, odpadnete a ztratíte víru.

Příběh tradičního hnutí je příběhem znovuzrození. Od svých velmi skromných počátků s Una Voce v roce 1965 a po odpuštění v roce 1971 dosáhlo hnutí z milosti hlavního cíle II. vatikánského koncilu: nového jara víry (jak nedávno poznamenal John A. Litwinski).

Přestože ho papež a většina biskupů pronásledovali, tradiční hnutí přežilo a vzkvétalo. Stejně jako prvotní církev vzešla ze semene mučednictví, i tradiční hnutí rostlo a vzkvétalo pod vlivem pronásledování. Od Summorum Pontificum v roce 2007 se toto autentické jaro rozšířilo na stále větší počet věřících laiků, kteří ožili ve víře, rostou řeholní řády a kněžská povolání.

Naproti tomu snahy „ducha II. vatikánského koncilu“ o kompromis se světem vedly v dějinách k úpadku. Biskupové a kněží se neustále snaží najít způsoby, jak oslovit mladé lidi, aby tváří v tvář rostoucí lhostejnosti světa měli smysl, ale statistiky ukazují, že farnosti novus ordo až na výjimky nevzkvétají. Nesouhlas s církvemi a liturgií byl katastrofou, takže další generace jej nemohly unést a předat svým dětem.

„Sebedestrukce církve“ (jak ji nazval Pavel VI.) byla organizována „pátou kolonou“, která zesílila s II. vatikánským koncilem, ale byla přítomna již dříve. Tito nepřátelé otevřeně prohlásili, že mají v úmyslu šířit v církvi herezi a podkopávat mimo jiné dogma o skutečné přítomnosti [1].

Tito bezbožníci rozšířili zneužívání přijímání na ruku, přijímané po celém světě slabými pastýři, kteří odmítli mužně bránit své ovce a ukázali se jako žoldáci prchající před vlky. Kacíři tak mohli zničit víru počínaje dětmi.

Naši otcové, kteří bojovali za římský ritus a milovali církev, tváří v tvář vlkům vždy podporovali tradiční řešení: charitativní anathema. Dietrich von Hildebrand v roce 1965 doporučil Pavlu VI., aby ji použil, ale ten to odmítl, stejně jako všichni jeho nástupci [2].

Vlci naopak dostali „lék milosrdenství“, který roztrhal oddanost věřících a odvrátil je od archy spásy.

Biskupové se hlásili k II. vatikánskému koncilu a doufali v nové jaro, následovali koncil a jeho opuštění charitativního anathema. Zároveň však „v duchu II. vatikánského koncilu“ povolili nejrůznější hereze a zlo, a to i v rozporu se samotnými koncilovými dokumenty. Jak Ratzinger zdůraznil, Pavel VI. se při provádění liturgické reformy vlastně zpronevěřil samotné konstituci II. vatikánského koncilu o liturgii, a proto byl Benedikt XVI. vyzván k obnovení liturgické reformy.


Ve jménu obnovy a nového jara biskupové učinili kostely studenými, temnými a bez života a pronásledovali tradicionalisty pod obviněním, že jsou „proti II. vatikánskému koncilu“, zatímco tradiční skupiny ve skutečnosti přijímají více učení obsažených ve II. vatikánském koncilu než mnohé farnosti novus ordo.

Až na příliš málo výjimek se biskupové nejen chovali jako žoldnéři, ale nechali se unášet každým větrem učení podle lidské lsti, která je svádí k bludu (Ef 4,14).

To vše vyvrcholilo v roce 2020 a tehdy maska spadla.

V liturgii bylo zničení nápadnější, intenzivnější a pro věřící bolestnější, protože to není nic jiného než trůn samotného Krista v Nejsvětější svátosti, kam věřící přicházejí uctívat svého Krále, aby udržovali důvěrné společenství s božským a Nejsvětějším Srdcem Ježíšovým. Nejsvětější svátost je tlukoucím srdcem církve. Svátostná milost je pro křesťana to jediné, co potřebuje (Lk 10,42). Tato svátost je potřebnější než vzduch, který dýcháme.

Druhý vatikánský koncil se k tomuto bodu vyjádřil výmluvně: „Účastí na eucharistické oběti, která je zdrojem a vrcholem celého křesťanského života, [věřící] obětují Bohu božskou oběť a spolu s ní i sebe, takže všichni svou obětí i svatým přijímáním hrají svou roli v liturgickém dění, a to nikoli nediferencovaně, ale každý svým způsobem. Pojídáním Těla Kristova ve svatém přijímání konkrétním způsobem ukazují jednotu Božího lidu, kterou tato nejvznešenější svátost náležitě vyjadřuje a obdivuhodně naplňuje“ (Lumen gentium, 11).

Bohužel se tato „vznešená svátost“ pro většinu biskupů stala „nedůležitou službou“, a tak v roce 2020 rychle uzavřeli zdroj a vrchol naší víry po celém světě a podřídili se přáním vlád a marxistických globalistů.

Po desetiletích na útěku, kdy vlci ničili víru v Nejsvětější svátost, nebylo překvapující, jak slabá byla víra biskupů a jak málo byli ochotni bojovat za své ovečky, aby jim dali nebeskou potravu nezbytnou pro výživu duše.

Rok 2020 však věřícím ukázal kněze a několik biskupů, kteří byli stále katolíky a kteří byli ochotni neuposlechnout nespravedlivé zákony (hierarchie nebo vlády), aby poslouchali Boha a zachraňovali duše.

Mnozí z těchto kněží a věřících jsou tradicionalisté, kteří „obětují Bohu božskou oběť“ podle obřadu našich otců, starobylého římského obřadu obsaženého v misálu z roku 1962.

Tradicionalisté odmítají souhlasit s bezbožnými biskupy, kteří jim říkají, že Nejsvětější svátost je nedůležitá služba. Proto jejich skupiny vzkvétají: mnozí věřící zjistili, že tradiční společenství jsou jediná, která ještě slouží mši svatou. Důkazem je, jak poznamenal Matthew Plese ve svém důležitém článku, že tradičnímu hnutí se prostřednictvím online sítě v průběhu roku 2020 dařilo.

Mezitím Andrea Grillo a jeho kumpáni rozšířili petici za zničení latinské mše, čímž nějakým způsobem získali větší vliv na klíčové osoby ve Vatikánu a dali tak dohromady trapné chyby obsažené v Traditionis custodes.

Pokud tento dokument napsali „liturgičtí odborníci“, znamená to, že si rozhodně neudělali domácí úkol.

Víme, že od chvíle, kdy byl kardinál Sarah v roce 2016 pokárán za vyslovení formule „reforma reformy“, se mocní muži snaží Benediktovo dílo zničit, a zdá se, že pan Grillo konečně dostal, co chtěl.

Naši nepřátelé nás však hrubě podcenili. Zvítězíme (znovu) jen tehdy, když budeme bojovat v této bitvě.

Nyní se v mnoha ohledech vracíme k situaci našich otců v roce 1970, kdy Pavel VI. zjevně zrušil tradiční mši svatou. Ale my jsme v lepší pozici, protože máme mnohem víc.

Máme svou vlastní práci a utrpení, které nám předaly starobylý obřad. Máme dílo papeže Benedikta, který obhájil naše hnutí na základě autority Tradice (a ne primárně proto, aby usmířil FSSPX, jak Traditionis custodes falešně tvrdí). Máme stovky stran studií, které odmítají liturgická a historická tvrzení, jež kdysi přesvědčila Pavla VI., aby se pokusil zrušit starobylou mši. Máme kardinály, biskupy a kněze, kteří bojují proti papolatrii, která hájí omyly Traditionis custodes proti Tradici, dějinám a samotnému rozumu. Máme katolické otce, kteří jsou ochotni být Božími muži a bojovat za to, aby se jejich děti mohly účastnit tradiční mše. Ale co víc, pravda je na naší straně.

Navzdory papeži, všem biskupům a všem vládám světa, které nás obtěžují a vylučují z našich kostelů, nic nezvítězí nad pravdou. Žádné lži nepomohou. „Nebudu se bát velkého zástupu, který se kolem mě utábořil“ (Ž 3,7).

Jediný způsob, jak tuto bitvu prohrát, je ztratit naději a přestat bojovat. Panna Maria a všichni svatí nás vedou k vítězství v roce 2022 i po něm. Nikdy nepřestaneme bojovat. Tento boj o Tradici vyhrajeme a osvobodíme latinskou mši od věznitelů Tradice, stejně jako to udělali naši otcové před námi.

V tomto duchu našich otců vítáme nový kalendářní rok a děkujeme všemohoucímu Bohu, prosíme ho, aby nám odpustil hříchy, odpustil našim nepřátelům a dal nám vítězství ke své větší slávě a ke spáse duší. Vkládejme naději v Boha, který je věrný svým slibům, jak prohlašuje prorok: „Kdyby mě můj lid poslouchal, kdyby Izrael chodil po mých cestách! Hned bych sklonil její nepřátele a proti jejím protivníkům bych vztáhl svou ruku“ (Ž 81,14-15).

Zdroj: onepeterfive.com