„Rozhřešení, Domine.“ Homilie Carlo Maria Viganò  za Benedikta XVI

„Rozhřešení, Domine.“ Homilie arcibiskupa Carlo Maria Viganò 
po smrti Papeže Benedikta XVI.

Dies iræ, dies illa, dies tribulationis et angustiæ,

dies calamitatis et miseriæ, dies tenebrarum et caliginis,

dies nebulae et turbinis, dies tubæ et clangoris

super civitates munitas et super angulos excelsos.

Sof 1, 15-16

Hořký je den Páně! Křičí to i statečný muž. Den hněvu, den úzkosti a soužení, den zmaru a vyhlazování, den temnoty a šera a den mraků a šera, den troubení na roh a válečného pokřiku na opevněná města a na vysokých věžích . Tedy prorok Sofoniáš.

Libera, Domine. Odpusť, Pane. Tato slova zpíváme v části mše za zemřelé, ať už jsou to papežové nebo prostí klerici, bohatí nebo chudí, moudří nebo prostí. Et gratia tua illis succurente, mereantur evadere judicium ultionis, et lucis æternae beatitude perfrui.  Kéž s pomocí vaší milosti vynesou poslední soud a užijí si blaženosti věčného světla

Obraťme se stejnou modlitbou k božskému Veličenstvu při slavení mše svaté za duši Josepha Ratzingera, římského pontifika do 28. února 2013. A když prosí o milost k mrtvým, svěřujeme ji milosrdenství Božímu , který všechno ví a který nahlíží do tajů srdcí. Z toho, co udělal a řekl během svého dlouhého života, a zejména poté, co nastoupil na Petrův trůn, chceme připomenout ono prozřetelné gesto pravdy a spravedlnosti, kterým uznal plnou legitimitu apoštolské liturgie, když vyhlásil Motu proprio  Summorum Pontificum. Dobro, které církvi přinesla liberalizace starověkého obřadu, zatíží rovnováhu duší, kterou vidíme na mnoha zobrazeních archanděla svatého Michaela. Díky ní mohlo množství věřících a kněží – mezi něž můžeme počítat i sebe – poznat neocenitelný poklad nauky a spirituality, který nešťastná rozhodnutí na padesát let znepřístupnila; díky ní se na Církev a na svět vylila – a vylévá dodnes – záplava milostí, kterou nikdo nezastaví.

Při rozjímání o troskách, které přežily koncilní devastaci, si neodvažuji pomyslet, jaká by mohla být situace církve bez mše sv. Pia V. Přesto si v samotném Motu proprio  Summorum Pontificum nelze nevšimnout nejisté struktury, kterou přijal významný teolog Ratzinger:  teze  katolické ortodoxie (a tradiční mše), protiklad  modernistické hereze (a montinské mše) a  syntéza  Druhého vatikánského koncilu (a koexistence dvou forem téhož obřadu). Bohužel ,  delicta juventutis  nebyli nikdy formálně distancováni, i když je hrůzy posledních deseti let téměř zastínilMůžeme se jen vroucně modlit, aby v blízké budoucnosti mohla být dokončena úplná  restituce  starověkého ritu, která ukončí desetiletí zneužívání, manipulace, falšování a pronásledování, které byly v bergoglianské éře ještě zuřivější.

Si iniquitates observaveris Domine, Domine, quis sustinebit? Kdo může obstát před Božím soudem, jen když uvážíme své chyby? Nikdo. Přesto se Boží Milosrdenství, které je naším Otcem a který nás miluje až do té míry, že dává svého jediného Syna za naši spásu, sluší dívat se na konané dobro s větší pozorností než na naše nedostatky. Je to, jako kdyby věděl, že jsme slabí a hříšní, hledal všechny způsoby, jak nás zachránit před věčným zatracením, a dal nám tisíc příležitostí k vykoupení. To platí pro nejméně věrné a pro toho, kdo sedí na nejvyšším trůnu. Zvažování našeho hříchu by nás nemělo vést k tomu, abychom se považovali za předurčené k tomu, abychom se vzdali a byli osvobozeni od trestu, ale aby nás pobízelo, abychom vložili veškerou svou důvěru v Toho, který nám dává sílu (Flp 4, 13). A to platí také pro toho, pro koho Prozřetelnost zvolila vládu Církve.

Oživen touto důvěrou se papež Benedikt XVI. pokusil nějakým způsobem napravit onu strašlivou  vulnu  , kterou církevnímu orgánu způsobil jeden z jeho předchůdců; rána, která se hojila, ale manévry Nepřítele a jeho akolytů se snaží udržet otevřenou, anulující  Summorum Pontificum  i tváří v tvář nepopiratelným duchovním dobrům, které přináší duším; skutečně právě kvůli těmto nekonečným Milostem, protože představují nejpalčivější porážku sekularizovaného a světského ducha koncilní ideologie.

A jestliže reformovaný rituál zrušil Dies iræ ze zádušní mše   a uložil  Alleluja , nacházíme ve staré mši důvody pro naději a složené volební právo pro duši muže, kterého si Pán přál za svého náměstka. V tomto obřadu slyšíme hlas Nevěsty prosící o milosrdenství, odpuštění, shovívavost, rozhřešení, odpuštění; hlas Nevěsty, která uznává hříchy svých dětí a předkládá je před Věčného Otce, kterého božský Syn vykupuje svou vlastní obětí. Kéž tedy duše papeže Benedikta najde místo osvěžení, světla a pokoje, které pro něj vzýváme v  Mementu  kánonu.

V blažené slávě nebes nebo v očistných plamenech očistce se papež Benedikt XVI. bude moci modlit za nás a za celou církev a konečně  facie ad faciem pozná  tu božskou Pravdu, kterou pozemský exil zjevuje jen skrytě. Jeho modlitby se připojují k našim modlitbám a modlitbám svatých duší a nebeského dvora, aby úpěnlivě úpěnlivě prosil Božský Veličenstvo o ukončení současných soužení, a zejména o porážku a vyhnání sekty heretiků a zkažených, která sužuje a zatemňuje svatou církev Boží. .

A tak to bude.

Carlo Maria Viganò 
5. ledna MMXXIII Vigilie Zjevení Páně